Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Futómű

2009.11.06

 

Futómű 

Részletek az 'Auto Extra' című német lap (1991. április) egyik cikkéből: "...még az erővel vett kanyarokban is messzemenően semlegesen viselkedik ... az Opel Calibra a feszes útfekvés és kényelem, valamint a jóindulatú, teljesen problémamentes utazási viszonyok szerencsés keveréke. Az Opel-kormánymű könnyen és pontosan működik, mindig biztosítja a megfelelő kapcsolatot az úttal."
 A '90-es évek elején ennek az Opelnek (és az ugyanolyan alvázra épülő Vectra-nak) volt a legkorszerűbb futóművel. Minden Calibrában széria az ABS és a 4x4-es változatok még nagyobb kanyarstabilitásról tesznek tanúbizonyságot.

Első tengely:

- McPherson rendszerű felfüggesztés
 - Az első rugózó kereszttag úgy működik, mint:
      rugótámasztó
      stabilizátor-kar bekötési helye
      hátsó motortartó bak
- Az első rugó kereszttag megnyújtott része a fenéklemezekhez csatlakoztatva a mellső karosszériaszerkezet részévé válik  - Jó oldaltartás kanyarokban, csökkenti a fordulókört, jó szilárdság karambol esetén Hátsó tengely: - Osztott nyomtávkarú hátsótengely független kerékfelfüggesztéssel - Térben döntött lengőkar forgástengely - A kerékdőlés finom változása és az összetartás növekedése terheléstől függően - Kettős kúpos tervezésű és ezáltal rövid
                                                                            működési hosszú "miniblokk" rugók

 Az első futómű állítható, a hátsó viszont fix. Ez azt jelenti, hogy soha nem állítódik el viszont ha mondjuk leültetjük az autót, akkor a kerékdőlés annyira megváltozik, hogy a belső oldalon sokkal jobban fognak kopni az abroncsok (ez természetesen minden olyan autóra igaz aminek fix hátsó futóműve van). Alkatrész cserével lehet csak korrigálni. Sokan ezt nem teszik meg, mert ki akarják használni azt a többlet stabilitást amit a döntött kerekek adnak. Azonban nem minden helyzetben előnyös ez a megnövelt kerékdőlés, és ezzel együtt még az összetartás is növekszik (kisebb végsebesség - "fékeznek" a hátsókerekek)! Nem beszélve arról, hogy az így lassabban forgó hátsókerekek a 4x4-gyel szerelt járművek hajtását megfeszíti, ami több kevesebb idő után tönkreteszi az osztóművet! 4x4-es járműveknél mindig korrigálni kell ezeket az értékeket.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép



Utolsó kép


Elérhetőség


Facebook




Levelezőlista




Archívum

Naptár
<< Július / 2017 >>


Statisztika

Online: 1
Összes: 98354
Hónap: 493
Nap: 16